söndag 10 mars 2013

Blev 4 timmar i Ursvik på härliga stigar

Som vanligt så ville jag lite grusväg och skog så det fick bli Ursvik idag.
Försökte mig på NICK varvet en gång men den var inte så upptrampad så det blev väldigt tungkört.
NICK spåret
Snurra runt på lite andra småstigar och kom in på den gamla Keps Cup banan också.
Keps Cup banan
Sen blev det 2 varv på 15km Extreme banan. Den var riktigt fin. Det var skapligt hårdpackat på de flesta ställen och det var bara 2 backar som jag inte kom upp för cyklandes idag.
Det var en i början som jag nästan kom upp för men sen var det ett glashalt parti när det bara var 10-15 meter kvar. Var lite surt att inte komma upp. Gjorde några försök men lyckades inte.
Sen var det den här på slutet. Stenen var alldeles för brant och för mycket snö för att jag skulle orka upp så det blev till att knata där också.
Extreme
Det var lite småhalt på sina ställen också. Var glad att jag hade dubbdäcken på. Hade nog gott bra utan också men då hade jag fått krångla på sidorna och tagit det riktigt försiktigt.
Halt på sina ställen
Blev en riktigt lugn och fin runda. Fick ihop 4 timmar och fick bara i mig en halv flaska vatten under hela turen, ovanligt för mig.
Blodsockret var heller inte lågt när jag kom hem trots att jag inte ätit något, låg på 7,1.
Men jag körde väldigt lugnt. Hade 127 i medelpuls och brände bara 3023 kalorier enligt klockan.
Hela passet finns på Strava också.
Det gick inte snabbt om man säger så, kom bara 53km på de 4:a timmarna.

På kvällen blev det till att storhandla mat på ICA då det var tomt i både kyl och frys.
Tänkte att vi skippar att ta bilen då det bara är 500meter ditt.
Det ångrade vi nästan på vägen hem. Blev lite tungt när vi råka handla lite mer än vad vi trodde vi skulle göra. Brände upp 2000 spänn på mat där så det blev lite att konka hem.
Oskar bland matkassarna
Oskar fick det lite trångt i vagnen här

Inga kommentarer: