onsdag 20 februari 2013

Var hos läkare idag....

......dommen blev husarrest i 1-2 veckor. Fan jag som hatar att sitta still. De tog blodprov och tydligen hade jag fått något elakt virus i bihållorna.
Så nu har jag råkat ut för bihålleinflammation för första gången i mitt liv. Det är ju typiskt när jag redan tränar så lite som jag gör och nu får jag kanske inte röra mig på 2 veckor enligt doktorn. Får se hur det går med det.

Oskar har fortfarande sin ögoninflammation också så det ser ut som jag får stanna hemma och va  ifrån jobbet resten av veckan också. Typiskt

Man kanske skulle skaffa sig en hemmananny så man slipper de flesta av sjukdomar:-) Fast å andra sidan så måste de väl få alla sjukdomar nu så de blir lite mer resistenta när de växer upp.

Då jag har varit dekad hela dagen så har det förutom att ta hand om Oskar blivit ett The Big Bang Theory race.
Har nästan kommit igenom 2 sesånger nu. Den är grymt rolig så den kan jag varmt rekommendera.
Så här har väl mestadelen av dagen sett ut för mig.











Nu har det verkligen varit riktigt fint och ha min 65" Samsung Smart TV ES8005 TV, det blir lite mer njutning med en stor skärm att glo på så jag ser detaljerna i serierna/filmerna.
Sen är det riktigt bra bild också. Nu går det i alla fall att stå ut ett tag och bara sitta stil.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Per

John här från gamla Polisen cykel. Har börjat träna ordenligt igen och tänkte höra lite tips:
-Finns det gäng som kör tillsammans nuförtiden och var/när isf?
- Vilken klubb är bäst att köra för; jag tänkte ta ett gäng långloppscupdeltävlingar, men kanske inte alla.

Kry på dig. Jag cyklar en del på Järvafältet för tillfället (jobbar i Kista och lägger på rundor norröver när jag hinner).

Finns på Strava: http://app.strava.com/athletes/1305817

Krya på dig! Hoppas vi ses i spåret eller vid en Keps Cup (om det körs i år)
John

Per Kumlin sa...

Tjena John,
Kul och hörra ifrån dig. Jag har inte hunnit bekanta mig med den norra sidan om stan så mycket än sen jag flytta till Sollentuna. Men själv har jag kört lite runt Järvafälltet och Täby.
Har inte hittat så många bra ställen att köra på när all snön har varit här.
Tar gärna en vägvisning med dig på norra sidan om du kan.

De bästa klubbarna nu är nog MTB Täby på norra sidan och Spårvägens CF på södra.

Ha det bra
Mvh
Per

Anonym sa...

Vore kul o ta en runda. Järvafältet runt Bögs gård osv har haft finplogade vägar hela vintern, där har jag kört och det går att få ihop några mil innan det blir trist.

Har sportlov nästa vecka men gärna en tur i början av mars.

/John

Per Kumlin sa...

Ja vi kan ju försöka få till någon liten rolig runda. Du kan nå mig på mtbnumber1[a]hotmail.com

Ha det bra
Mvh
Per