lördag 9 februari 2013

Skidor i Ursvik blev en långsam historia

Tänkte jag skulle testa att åka lite skidor idag.
Temperaturen var runt 0:an så jag tänkte att det var lika bra att valla med rött.
Jag har ju haft lite problem med fästet förut så den röda vallan borde varit bra trodde jag.
Ak så fel jag hade.
Det var lite småhalt de första meterna men sen såg skidorna ut såhär och jag fick nästan gå med skidorna.
SWIX valla
Det var ganska mycket snö och tyvärr väldigt sönderkört trots att de åkt med spårmaskin igår.
Spåren såg ut så här till 80% och det var för det mesta bara ett spår.
Ursvik
Var väldigt svårt att köra om då det var lössnö på sidorna.
Så fort jag gick ut där tog det tvärstop så jag fick springa med skidorna och när jag hoppa in igen så var det ett ton snö som satt fast under skidorna.
Det lilla glidet jag hade var som bortblåst och det var bara att hoppas att lite av snön skulle slippas bort efter ett tag.

Det blev 2 varv på gul/vita spåret och ett varv på gröna. Tog runt 1:35 att ta sig runt allt och jag fick 150 i medel och 173 i maxpuls.
Bllev lite hårdkörning i alla fall.
Klassisk skidåkning
På eftermiddagen kom Mattias och Eriqa över på en snabbfika sen på kvällen kom Johnny och Jenny över på Taco middag och spelkväll.
Riktigt roligt, vi körde de gamla klassikerna Planet Earth och Buzz, riktigt bra sällskapsspel.
Tiden går fort när man har kul, 6 timmar bara försvann.

Inga kommentarer: