måndag 11 februari 2013

Dags att lära sig stryka

Det blev en vända till Skidsport efter jobbet idag. Skulle lämna in skidorna för vallning då det var ett tag sen det gjordes. De har i och för sig fått snabbvalla efter varje tur men det verkar inte vara riktigt samma fina glid som när det var gjort med riktig hög flour valla.
Det är säkert inte så stor skillnad egentligen, inte på den låga nivå jag kör på i alla fall.

Men nu ska jag ju upp till Falun i helgen och köra och vill inte bli helt akterseglad helt och hållet så jag tänkte att matrialet kan i alla fall vara på top:-)

Blev dock ett litet impulsköp. Tänkte att det blir ju ganska dyrt om jag skall lämna in skidorna varje gång jag skall få riktig valla på så jag köpte mig ett vallajärn och lite andra tillbehör.












Blev den lite billigare sorten då jag bara kör skidor för träningens skull. Jag vill ju inte gå och ruinera mig på ytterligare en sport.

Så nu är det dags att lära mig att valla ordentligt också, undrar hur det här kommer att sluta.

Inga kommentarer: