söndag 10 februari 2013

Blev skidor igen vid Ursvik, gick snabbare idag

Hade först tänkt köra distans på MTB men jag vakna ganska sent och jag ville inte komma hem för sent.
Tänkte att då det fortfarande var snö så kunde jag ta med familjen till Ursvik och köra skidor så kunde Eva och Oskar åka pulka i den lilla backen.

Då jag hade alldeles för bra fäste igår så var det dags att valla om skidorna. Oskar som vill göra allt som jag gör ville så klart hjälpa till.
Väl där så körde jag i stort set samma som igår. 2 varv på Gul/vita och ett på Gröna. Gul/vita gick lite snabbare idag med bättre valla. Fick 28 minuter ganska exakt på båda varven.
 
På gröna så verkade det som jag kört helt fel igår för nu blev det en längre bana med ganska mycket mer backar. Såg även Gul/vita markeringar där på banan som jag inte set och på delar jag inte kört förrut. Vet inte om det finns 2 olika spår att välja på. Den Gul/vita jag kört gick mest på ängarna och hade inte så mycket stigning. Den jag körde hade typ pilar i varje korsning så jag vet inte var jag kan ha kört fel. Det var dock ett ställe efter en nedförsbacken som man kunde köra rakt fram uppför en liten backe eller till vänster ut på ängen. Jag har kört ut på ängen för där fanns markeringar men idag såg jag att det även verkade vara markeringar rakt fram.
 
Medan jag var ute och körde klassiskt så var Eva och Oskar och åkte pulka. Oskar skratta hela vägen ner och tyckte det var skitkul.
Spåren var fortfarande väldigt sladdriga och jag hade lite snö under skidorna men idag så satt inte snön fast så hårt som igår och det gick ock skrapa bort lätt med handen. Igår fick jag hugga bort det stavspetsen.



















Blev samma snitt och maxpuls idag men det gick lite snabbare idag. Har fortfarande mycket och jobba med tekniken. Till och med Eva tyckte jag såg väldigt stel och ryckig ut när jag kom åkande

Inga kommentarer: