lördag 12 januari 2013

Sista dagen på Gran Canaria fick bli en runda upp till San Bartolomé

Hade tänkt ta det lite lugnt i första backen men så fick jag sällskap av en tysk som la sig bakom och stressa lite. Vi börja snacka och det visade sig att han var återförsäljare för Scott i Tyskland så det var lite kul.
Han tyckte såklart min Scott FOIL 10 med DT Swiss 46 carbon tubhjulen var riktigt fin:-)
Han släppte sen då han hade frugan med sig som inte var riktigt lika snabb.

Körde på lite nedför och bestämde mig för att försöka mig på att gasa lite upp till San Bartolomé. Tog i så gott jag kunde men benen var riktigt krispiga sen igår. Tänkte jag skulle köra lite styrka också så det blev storkakan hela vägen upp med 53/39 i utväxling.
Fick en tid på 25:35 så det var inte ybberdåligt ändå. 40 sekunder långsammare än bästatiden för den här resan.

Väll hemma så skulle jag ut och luncha med min gamla kollega ifrån Qbranch Jens Qvist med fru och barn.
Riktigt trevligt och träffa dem såhär i Gran Canaria av alla ställen.
Får tacka Facebook för det:-)
Vi tog en promenad ner till stranden och hitta en fin liten restaurang och tog oss ett riktigt skrovmål.














Var faktiskt riktigt bra mat där.
Vi traska vidare till Jumbo köpcentret och tittade runt lite men hittade inte riktigt något som vi bara måste ha.
Blev till att hoppa in på det lokala Supermarket och inhandla lite chips istället.


















Riktigt kul att få lite sällskap av en gamla kollega sådär, världen är bra liten ibland.

Resten av dagen har gott till att packa inför hemresan i morgon.
Sen ville Oskar ta ett sista dopp i poolen också så det är klart att han fick.
Det var lite kallt så vi blev inte så långvariga.
























- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: