onsdag 23 januari 2013

4x8 min på 350 watt och ny TV bänk.

Börjar nästan och bli en möbelblogg det här. När det inte hinns med så mycket träning då inskolning av Oskar på nya dagiset tar sin tid och färdigställandet av lägenheten är i full gång så blir det inte så mycket träning och möblemaqnget tar över.

Idag fick jag min efterlängtade TV-bänk som jag har väntat på i över en månad. Det var grymt svårt att hitta en som rymde hela TV anläggningen. Hade letat med ljus och lyckta nästan överallt och vart inne på minhembio forumet och avforums och tittat vad andra hade gjort.
Anntingen var det hemmabyggen som jag inte kände att jag hade tid med eller så var det svindyrt.

Men så av en slump så hitta jag Mios Monaco bänk som var riktigt stor med 50 cm djup och 22 cm höjd x2 och hela  59 cm bred i mitkonsolen och sen en låda på vardera sida på 58 cm bred.
Och det var verklig storlek utan att det var en massa reglar, hyllor, införskjutningar och båtenplattor och annat skit som åt upp utrymmet som det varit på alla andra bänkar jag sett.
Riktigt billig var den också jämfört med de andra jag sett som var lite halvstora.

Allt var perfekt förutom baksidan. Vet inte hur de tänkte när de byggt en så stor bänk och sen har så små hål för sladdarna så jag inte ens fick igenom strömsladen.
Blev till att såga upp lite sen fick jag plats med alla högtalarkablar och HDMI kablar.










 Blev riktigt snyggt när allt var klart tycker jag, och nu har jag plats för alla DVD skivor och annat smått och gott i hyllorna på sidan av bänken.
Den nya DELL XPS 8500 med 3,4GHz Intel Core i7 3770 processor och GeForce GTX 660  grafikkort och 8GB ram får agera HTPC på sidan av.











Nu är det bara Samsung UE65ES8005 som fattas. Den ska förhoppningsvis komma nästa vecka om allt går som det skall sen är hemmabioanläggningen fulländad.

















Har hunnit med lite träning idag i alla fall. 21:30 kom jag igång. Från början var planen att åka lite skidor på förmiddagen men det sprack.
Det fick bli Monarken igen och jag han med 4st 8minutare på 350 watt. På tredje fick jag dock fuska igen och ta lite paus då mina ben höll på att då.
Körde som förrut och växlade mellan 100 och 70 i kadens och det gick lite bättre nu att hålla 100. Några träningar till så kanske jag kan köra alla intervallerna utan paus.



Inga kommentarer: