fredag 21 december 2012

Nu är hemmabioanläggningen hopkopplad med nya Proson Super HI-FI Speaker cables

Det var lite leveranstid på den nya mediabänken men den gamla duger fortfarande.
Något som det inte var leveranstid på var de nya Proson Super HI-FI Speaker cables jag beställde ifrån Ljudfokus.se igår. De kom redan idag och det med gratis leverans nu mitt i julrushen. Det är fan imponerande, billiga var de också.













Nu har jag monterat ihop alla högtalarna och subwoofern och allt ljud går såklart digitalt både via Optical och Coaxiala ut/ingångar för bästa ljud.
Blev riktigt grymt när det blev klart.
Bilden går än så länge via HDMI 1.3 då jag varken har 3D TV eller 3D spelare eller mottagare som kan föra över några sådana signaler så det får vänta ett tag.
Mottagaren behöver jag egentligen inte bry mig om då det räcker att föra över bilden direkt ifrån Blu-Ray spelaren till TV:n via HDMI 1.4 och bara köra ljudet via mottagaren, tur ljudet inte finns i 3D och fortfarande stöds av de gamla hederliga Optical och Coaxiala ut/ingångar jag har:-)

Så här såg det ut när jag var klar, mycket kablar blir det trots att det är 2012.













Första filmen fick bli Askungen då Eva ville se den. Grymt ljud och grym bild.
Vet inte hur mycket som är placeboeffekt eller inte men det lätt lite distinktare nu och lite varmare bas.
Inte direkt den bästa filmen att jämföra med direkt men men:-)

Det är som med cykeldelar man köper en fin och lätt sadelstolpe men egentligen är det ingen större skillnad mot den gamla man hade om man gjort ett blindtest.
Men snyggt blev det och jag är nöjd och det är huvudsaken, sen att man gott på de stora marknadsföringsapparaterna det är en annan grej.......

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: