fredag 16 november 2012

Personligt rekord på löppbandet idag

Första träningen på hela veckan så går jag och slår rekord.
Förut så har jag varit ganska seg i benen och inte varit så snabb när jag har vilat så länge.
Pulsen har oftast gott upp högt men jag har inte haft så hög effekt.
Nu har jag både vilat och käkat en massa skit så jag borde varit seg.

Jag slog dessutom mitt personliga rekord med en halv minut.
Jag klarade av 5,5 minut på 16km/h och 6% lutning så det känns bra.
Det sitter i huvudet



























Tror mycket sitter i huvudet. Crosssesången har ju gott ganska dåligt i år både pga dåliga ben och mycket ryggont men framförallt så har det nog suttit i huvudet.
Det märktes mycket väll i helgen på Sthlm Cyclocross och CKCX Crossen när det blev distansfart när jag fick ont i ryggen och inte lyckades hänga med.

Det har ju varit mycket jobb och en hel del med flytten de senaste månaderna så trotts att jag knappt har tränat något har jag känt mig lite sliten.

Nu har det lugnat ner sig lite på jobbet och allt förarbete med flytten är klart så nu har jag kunnat varva ner lite och det verkar ha gett resultat i alla fall på löppbandet.
Konditionen för några längre turer är nog bortblåst så lite som jag har tränat men nu börjar det bli dags att ta tag i det.

Inga kommentarer: