tisdag 27 november 2012

Nu är nya lägenheten besiktigad

Drog till Sollentuna på morgonen för att besiktiga vår nya lägenhet. Det såg riktigt bra ut.
Det var lite små anmärkningar på några missfärgningar på några vägar som var målade och några ställen där det var kantstött lite gran. Men det var mest smågrejer som knappt syntes.
De hade också glömt installera några av våra tillvall som dämpade luckor och skåpdörrar till köket och en garderob och linneskåp i vårat sovrum.
Det ska de förhoppningsvis hinna installera in innan vi flyttar in.

Här är några bilder från lägenheten. Börjar med köket som blev riktigt fräscht tycker jag.
Här har vi vardagsrummet, 20 kvadratmeter ska det vara men med hela hemmabion och en stor hörnsoffa blev det nästan lite litet:-)
Här har vi vårat sovrum med fondväg. Blev riktigt snygg färg tycker jag.
Här har vi Oskars rum. Där blev tapeterna inte riktigt som vi hade trott. Vi hade bara fått se dem på nätet så det var lite svårt att välja, men det blev ganska snyggt ändå tycker jag.
Här har vi ena toaletten, den med badkar i. Den andra hade bara en dusch. Det ska bli så skönt med badkar på vintern när jag kommer hem stelfrusen från något regnigt distanspass och bara kunna lägga sig där och tina upp. Det har jag saknat.
Sist men inte minst så blev det ett foto på hallen. Kändes stort och rymligt och cykelrummet är precis till höger på bilden så det är bara att kasta in cykeln när jag kommit hem. Fick en stor klädkammare till cykelrummet också så jag kan ha alla hjul och verktyg där. Det kommer bli fint som fan.
Känns som vi kommer få plats med det mesta här och det är verkligen skönt att få allt sprilans nytt och färdigställt innan vi flyttar in. Nu är det bara att kasta in möblerna sen är det klart.

3 kommentarer:

Pontus sa...

Va skönt att det är på gång nu!

Anonym sa...

Ser riktigt fräscht ut!

Per Kumlin sa...

Tackar, ja nu är det bara en vecka kvar till flytt. Ska bli riktigt skönt:-)