onsdag 7 november 2012

Ladd inför STHLM Cyclocross

I helgen så är det CX Cupen i Flottsbro både lördag och söndag. Cykloteket Racing TEAM har hand om den första tävlingen på lördagen STHLM Cyclocross.
På söndagen är det CK CX som har hand om den.
Det kommer bli brutala banor med en del upp och ner och mycket tungtramapade partier och massa kurvor.
Blir nog mer en tävling för de åkstarka en för de tekniskt kunniga så jag får gräva djupt efter den lilla form jag just nu har.

Tog en kort runda på MTB:n idag. Först blev det till jobbet med en sväng uppför Nybohovsbacken på 3:01. Inte allt för snabbt med andra ord.
På hemvägen blev det en vända till Hellas och hem via Farsta och Älvsjö med 3 stycken intervaller på runt en kvart. Första var från Hästhagen till Älta, andra varifrån Älta till Farsta och tredje var ifrån Farsta till Fruängen.
Kändes som det gick halvbra men när jag tittade på Strava så var det inte mycket mer än 30km/h.
Ja jag får se om jag lyckas ta mig runt i helgen, får verkligen gräva djupt för att få fart på gubbbenen.
Ska dock bli skönt med tävling på hemmaplan så jag slipper resa så långt.
Synd att vi inte kunde ha tävlingen i Kungsträdgården igen. Det var verkligen grymt och en rolig bana som passade mig.
Det drar ju mycket mer publik att ha tävlingen mitt i stan men tyvärr så kostar det otroligt mycket.

Inga kommentarer: