söndag 11 november 2012

CKCX Crossen avklarad

Då var andra tävlingen i helgen avklarad. För mig blev det ytterligare ett didstanspass med lite intervaller i backarna.
Min rygg spökar fortfarande för mig lite och nu när det hade regnat ännu mer så gällde det att hålla vikten på bakdäcket för att överhuvud taget få något grepp i leran.
Det lyckades tyvärr inte jag med utan jag fick asont i ryggen och spann bara runt i leran.
Det kändes dock som lite av krafterna fanns där för på de 2 korta ställena det inte var någon lera på så kunde jag köra ifrån de bakom mig utan problem.
Tyvärr var det bara knappt 10% av banan som var torr och hård så det kännade jag inte så mycket på.

Blev ikappkörd av Åsa idag igen och hängde på ett litet tag. Men motivationen och ryggen gjorde att jag släppte trots att det inte kändes så mycket i benen.
Trodde Angelica och Lisa skulle komma ikapp men de var en liten bit bakom. Angelica kom ikapp på slutet men då det inte ar så långt kvar tänkte jag att jag inte kunde hjälpa henne så mycket så jag sladda runt i min egen takt.
Vi körde ett varv mer än igår så jag trodde nästan jag skulle bli varvad men de var bara ett halvt varv framför trots att jag bara såsat runt i slowmotion så förhoppningsviss finns det lite hopp till nästa år.

Idag var det David Eriksson som tog guldet framför Gustav Dejert och Fredrich Hammarström i superklassen.
Angelica behöll andraplatsen och var inte så långt efter Åsa Erlandsson som har dominerat i CX Cupen i år.
I prestigeklassen gjorde Magnus Darvell processen kort och drog ifrån ganska tidigt i tävlingen.
Närmast att jaga var Mikael Flockhart och Ludwig Söderqvist. Idag var det Ludde som var starkast och körde ifrån Micke.
Kort efter hade vi 2 till CRT:are i form av Hans Mård och Martin Eriksson som körde riktigt bra.
3 CRT:are av topp 5 är inte fy skam.
De hade tagit bort den långa startbacken idag men en ganska brant springbacke hade de lagt till som var ganska tung och hal.
Här har vi Flockhart i slutet av springbacken.
Darvell tog långa och spänstiga steg.
Fullständiga resultat ifrån CKCX Crossen finns här.
Nu ska jag ta det lugnt ett tag och koncentrera mig på flytten till Sollentuna.

 

Inga kommentarer: