tisdag 25 september 2012

Jobbet med SQL fortsätter

Börjar närma sig sluttampen med Base64 encoding. Måste ju först verifiera att det verkligen är Base64 encoding innan jag dekodar det. Fick tips om det här av en snäll kollega och den fungerar riktigt bra.

public static bool IsBase64String(this string s)
{
       s = s.Trim();
       return (s.Length % 4 == 0) && Regex.IsMatch(s, @"^[a-zA-0-9\+/]*={0,3}",
       RegexOption.None);
}    
 
Så nu går det att först se om det är Base64 encoding överhuvud taget och är det de så går den igenom en If sats och skickas till funktionen i föregående inlägg.
Mycket småpill för en liten tokig type förändring i SQL:en, I alla fall för mig som fortfarande annser mig vara väldigt ny på programmering. Men kul är det.
Ja på träningsfrånten har det inte hänt så mycket. Hoppas på att kunna köra lite hårt i morgon så jag inte förfaller helt här.

 

2 kommentarer:

STIZZE sa...

Jag tycker om den nya bild-stilen i blogginläggen de senaste dagarna ;)

Per Kumlin sa...

Ha ha, Ja det har blivit lite mer animerat nu när jag inte har tränat:-)