söndag 26 augusti 2012

Finnmarksturen är nu avklarad

Blev till att stiga upp vid 6:15 då vi bodde hos Pumpen i Falun och skulle bli upphämtade av CRT bussen lite efter 7.

Det hade regnat en hel del på natten men när vi kom fram till Ludvika var det uppehåll.
Vi slog upp tälten och hämta nummerlappar och chilla lite innan start.














Fick stå längst fram och kände mig ganska laddad idag då det gick bra igår på träningen.
Starten gick och jag försökte hålla mig långt fram hela tiden. Det var riktigt kurvigt första milen så det gällde att hitta ett bra spår.
Halkade efter lite för mycket i den första riktiga stigningen men kom ikapp utför igen.
Hade tyvärr ingen kol på hur banan gick så jag körde lite otaktiskt och sprätte på när jag såg en stig för att upptäcka att den mest gick uppför eller var tungtrampad. När det väl kom en stig som var lite tekniskt krävande så var jag för långt bak i klungan och fick bromsa mig igenom.

Kom tillslut med en bra grupp med Atle, Morgan, Per Strömblad, Anders, Jan och några till.
De drog på lite i backarna men jag lyckades hålla mig kvar och kunde villa upp mig i skogen.

När det var 3 mil kvar så fick jag problem med min mage igen. Behövde inte spy men fick nästan stanna och vila en stund. Fick dra ner på tempot rejält för att inte vända upp och ner på magen så jag tappade den fina klungan som visade sig ha 2:an, 4:an och 5:an och 6:an i H30 i sig.
Kom ikapp Jan ett tag och Flockhart anslöt på slutet efter att ha haft lite strul.

Sista stora stigningen gasade Flockhart på och det var ingen som orkade gå med. Den lilla grupp vi var splittrades ut ordentligt och jag hamnade lite i ingemansland.
Körde på själv sista biten och rullade in som en 7:a i H30.
Kändes som jag hade bra ben idag så det var synd att magen skulle göra uppror.

Lars Bleckur i teamet körde grymt och gick och van idag med en ganska betryggande ledning.













I H30 var det Stefan Sunneberg som krossade allt motstånd och van med över 6 minuter. Starkt jobbat.














Ludde körde riktigt bra och kom 5:a i elit också.














Nu är vi på väg hem igen med Corratecbussen.
Alla resultat kommer upp på Finnmarksturens hemsida sen.
Får se vad jag hamnar i totalen på Långloppscupen också. Har ju tyvärr missat 2 tävlingar.

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Faluvägen,Ludvika,Sverige

Inga kommentarer: