onsdag 1 augusti 2012

Blev sightseeing bland dykaffärer idag med Mats

Vi började på Dykhuset där jag köpte mina fenor. De hade inga fridykarfenor inne men hade såklart de fina Cressi fenorna som jag hade lätt för beställning.

















Vi åkte vidare till Alpin och Dyksport och de hade de syklopen som jag har som är väldigt bra men de hade hängt i butiken aslänge och var repiga och såg använda ut så det var inget att ha.
De verkade inte vara så intresserade att beställa heller så vi drog vidare till Watherhouse.

Där var de väldigt tillmötesgående och de hade till och med en Mares Rezar fridykarfenor inne men i fel storlek.






















Då Mats inte visste exakt vilken storlek han skulle ha då det kan skilja ganska mycket mellan olika märken så fixa de så att vi kunde åka till distributören och testa, riktigt bra.

Vi drog ditt och fick testa men tyvärr så var deras minsta storlek för stor för Mats.



















Det kanske blir tillbaka till Dykhuset som kunde ta fram Cressi Gara Modular fenorna som jag har, de var grymt sköna och hade bra spänst.

Vi tog sen en snabbis till Flatenbadet då jag ville hoppa i vattnet en gång idag.
Det var inte allt för mycket att se där nere på botten. Det var bra sikt på ytan och några meter ner men när vi närma oss botten var det bara grumligt och kallt.

















Fick bli en vanlig egobild när jag var där nere också.


















Nu är vi hemma efter en lång dag på stan och kör lite Buzz på PS3:an som avkoppling.
- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du något tipps på ett par bra cyklop?

Med vänlig hälsning,
Markus Porath

Per Kumlin sa...

Tjena Markus,
Själv kör jag på ett par äldre Aqualung Sphere som sitter bra och är väldigt sköna.
De har väldigt liten intern volym vilket är väldigt viktigt när man fridyker och framförallt ska ner djupt.
De har nu fått en efterföljare som heter Micromask som ska ha ännu mindre volym.
Sen har vi Cressi Minima som också har väldigt liten volym.
Det viktigaste är att de sitter bra och sitter fast på ansiktet utan spänrämmarna på annars är det risk att det läcker in vatten och det är inte kul.

Ha det bra
Med vänlig hälsning,
Per