lördag 7 juli 2012

Det blev ingen Mörksuggejakten för mig men det blir Egypten istället

De flesta laddar väl för  Mörksuggejakten idag.
Själv ska jag till Egypten och Makadi bay och bo på det fina hotellet  Grand Makadi i en vecka så det ska bli skönt.

Körde själv en liten runda runt Gömmare med min Scott Scale 35:a.
Tänkte jag skulle köra min stela 26 tummare för att öva upp tekniken lite.

Det märks att det är skillnad på en stel 26" och en heldämpad 29" när det är tekniskt som i Gömmaren.
Det som är bra och växla mellan cyklarna är att när jag vet att jag klarat något med min 29 tummare så är det lättare att försöka ta samma spår med 26:an för att få upp tekniken.

Den här backen har inte varit några större problem med min Spark RC 29:a. Det har bara varit att sitta och trampa upp och jag har haft bra grep.
Scott Scale 35
Med Scalen däremot så fick jag köra nästan 10 försök innan jag kom upp. Det gällde verkligen att hitta rätt spår och då den är stel där bak så får jag justera tyngdpunkten hela tiden för att behålla greppet.
Den är inte lika förlåtande som Sparken kan jag lugnt säga.
Men det är riktigt bra träning och jag kom upp tillslut så det går att köra men jag får vara lite mer vaken när jag kör jämfört med Sparken.

Det blev några backar som jag fick öva på så nu har jag slipat lite på min backteknik.
Backträning
Nu är vi hos Evas föräldrar i Upplands Väsby packade och klara och har set på den första bergsetappen i Tour de France.

Inga kommentarer: