tisdag 17 juli 2012

Dags att hitta SM formen

Det är ju SM i mountainbike med början på Söndag i Göteborg vid Slottsskogen.
Min form efter Egypten var ju inte riktigt vad den skulle vara när jag skulle köra 4x4 på Monarken igår. Det brukar ju ta en vecka eller 2 att komma tillbaks efter längre vila så jag hoppas på en vecka nu.
Jag var ju inte helt still där nere. Jag han faktiskt med ett löppass och ett gympass på hård intensitet så helt från noll hoppas jag inte vara och det var ju bara en vecka jag var borta.

Idag försökte jag mig på backintervaller vid Vårbybacken. Blev 8 gånger upp och ner.
















Försökte hitta någon rolig nedförslöpa också så jag skulle få lite teknikträning men det mesta var så snårigt så det var svårt att ta sig ner snabbt.
Hittade dock ett spår som det gick att gasa lite på.


Det tog runt 2:20 att komma upp när jag starta nere vid bommen på framsidan av backen och körde asfalten upp ca 200m och sen svängde in vänster på grusvägen som gick upp till toppen.
Har inte hittat vad jag haft för tider där förut då jag nästan aldrig kör där i vanliga fall men jag tror inte det var helt åt helvete i alla fall.

I morgon blir det träningstävling för mig själv tror jag vid Keps Cup banan i Källbrink vid 10:30 tiden.
Om det är någon som vill med är det bara att dyka upp. Vet att Ville har ett träningsrace på kvällen i morgon men då är jag tyvärr borta på annat.

Inga kommentarer: