onsdag 25 juli 2012

2:a på senior SM stafett

Idag var det SM stafett nere i Slottsskogen här i Göteborg. Vi i CRT ställde upp med 2 lag och jag fick äran att starta i det första med Lars Bleckur och Fredrik Edin.

Oskar var med och hjälpte till också och såg till att cyklarna var i trim innan start.

















Det var Lars som skulle starta sen kom jag och sist Fredrik.
Det gick riktigt bra i början. Lars tog ledningen med Ludde ifrån vårt andra lag och drygade ut med runt minuten.
Det var som att släppa ut kossorna på grönbete, fan vad det gick.

















Kände pressen lite där att jag vill inte göra dem besvikna när han kört så bra.
Gick ut som förste man på andra körningen och gassa på så gott jag kunde.
Vi skulle köra 3 varv var på en 3 km slinga.



















Redan på första varvet hände det som inte fick hända. Jag kraschade och kavlade av framdäcket.
Då jag inte hade några verktyg med mig blev jag lite stressad. Ville ju inte förstöra den fina ledningen som Lars fixat.
Lyckades tillslut kavla på däcket och köra vidare. Kändes som en smärre evighet vid tillfället men jag tror inte det tog så lång tid. 10-15 sekunder kanske.

Drog på som fan lite stressad och gick nog på rött lite för mycket för jag blev lite småstum.



















På andra varvet kom Dennis Vincent Blomqvist om och hade för hög fart för att jag skulle orka gå med på rulle så det var bara att försöka hålla ett jämt tempo.

På tredje varvet kom även Per Lindberg och Tobias Arnekvist om.
Försökte jaga ikapp Arnekvist och började närma mig på slutet men kom aldrig ifatt helt.

Växlade in som 4:e man så nu var det bara att hoppas på att Fredrik hade bra ben.

Han gasade ikapp till en 2:a plats och lyckades hålla Emil Lindgren bakom sig så det var riktigt grymt.

















Så nu fick vi en hedrande 2:a plats i stafetten. Riktigt grymt.
För fullständiga resultat titta in här på Mölndals CK sida.

















Kul och få vara med och ta medalj på stafetten. Det här blir måg mitt bästa SM någonsin. Nu är det bara sprinten (XCE) kvar i morgon sen är det klart för detta år.

På kvällen åkte jag och firade på Liseberg med familjen och min gamla kompis ifrån plugget Jonas och hans familj.

Köpte åkande men det blev inte så mycket åka av då det var jordens kö till allt. Men några saker han vi med. Bl.a. Fritt fall, den var skön.

Blev ett riktigt trevligt avslut på dagen.

















- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

Anonym sa...

Silver på SM!
Stort!
Grattis!
Hälsa!
Mvh/oliver