onsdag 27 juni 2012

Misärväder och punktering

Det blev en racerrunda med Fredrikshof idag. Klart.se hade lovat sol hela dagen men jag tog med mig väst, ben och armvärmare.Vi blev ett stort gäng som startade vid Farsta simhall idag.






Toni och Stefan Dalh ifrån CRT var med också så vi var några ifrån TEAM:et som kunde göra upp om skyltspurtarna.



Vi körde ut mot Huddinge och Tullinge och vidare ut mot Pålamalm. När vi närmade oss Bröta så började molnen att inte se så fina ut och det kom en del regn. När vi sen kom till Tungelsta så bara vräkte det ner. Vi fortsatte mot Årsta Havsbad och nu var jag riktigt glad att jag tog med mig västen och arm och benvärmarna då det hade blivit riktigt kallt nu när man var helt dyblöt.
Vi försökte hålla värmen uppe genom att gasa på ganska friskt. Blev en del långa förningar och jag låg bra med i spurterna också så det kändes bra.

Precis när träningen var slut och solen började titta fram igen så åkte jag på värsta metalspånet och fick bakhjulspunktering. Skulle testa att laga det med min punkteringsspray men då vissade det sig att adaptern för racerventilen var borta. Ridå....
Då vi var i Trångsund och det kändes lite väl långt att gå hem så tog jag pendeln till Älvsjö.

Jag frös något gröndjävligt då jag precis missa pendeln och när jag äntligen kom till Älvsjö så stod jag bara och hutra och kunde knappt gå.
Det blev till att ringa efter en taxi för jag hade aldig orkat gå i cykelskor hela vägen hem.
Det var första gången i mitt liv som jag ringt efter taxi. Hoppas slippa det igen i alla fall efter ett sådant här missärväder.
Jag har alltid lyckats ta mig hem förut trots cykelstrul antingen springandes eller cyklat på fälgen eller lyckats laga det som gott sönder men idag var inte en sådan dag.

Inga kommentarer: