söndag 10 juni 2012

Lida Loop blev utbytt till 4x4 på Monaren idag

Det var inte min dag idag. Kom till Lida taggad som fan då det är hemmaplan och en ganska teknisk banan som brukar passa mig.

Skulle ut och värma upp lite och testade skogspartierna på slutet av första loopen.
Hitta ett nytt spår på ett ställe och laddade lite för mycket och landade lite för hårt på ett par vassa stenar klantig som jag är.
Självklart river jag upp hela sidan av däcket. Det går såklart inte att laga då hålet är för stort så jag springer till start och målområdet för och se om någon hade ett extrahjul som jag kunde låna.

Tyvärr hitta jag inget då det bara var någon minut kvar till start och alla redan hade ställt sig vid starten.
Fan fan fan där gick den tävlingen åt helvete.




















Det var första gången under min snart 20:åriga cykelkarrieär som jag har fått kasta in handduken redan innan starten gott. Riktigt surt.

Ja då fick jag agera publik hela dagen. Det var lite annorlunda att stå på den andra sidan och titta när andra kör. Det var som tur var massa trevligt folk ute som jag kunde prata med så jag kunde glömma den här pissiga starten på dagen.

Blev teammöte på eftermiddagen så vi kom hem lite sent. För att kompensera dagens katastroff med lite träning så blev det 4x4 på Monarken på 430watt så jag skulle få något vettigt gjort under dagen.
Skönt att få ta ut sig lite i alla fall.

Nu har jag gnällt så det räcker för ett tag framöver så nu glömmer jag den här dagen och blickar framåt på nya utmaningar.

Inga kommentarer: