söndag 24 juni 2012

Landsvägs SM i Södertälje

Blev först en vända till Kungens Kurva för att titta lite på soffor och köksbord på morgonen. Vi köpte lite badleksaker till Oskar också inför Egyptenresan.

Vi tog även en tripp in i det nya designmöbelvaruhuset bredvid Mc Donalds.
Var tyvärr mest skit där och helt överprissatt.
Det är lite kul med så kallade "designsaker"
Det har ingen typ av form eller funktion men bara för att någon dönicke på konstfack fått frispel så kan de ta 50000:- för en soffa som varken är snygg eller bekväm att sitta i.
Hittade ett köksbord som såg skapligt bra ut men de skulle ha 5000:- mer än vad ett i stort sett exakt likadant på MIO skulle kosta.

Smaken är som baken, delad men jag vill inte slänga ut extra tusenlappar bara för att en nyexaminerad fjortis har hostat upp något som ser ut som skit och kallar det design.

Blev en tur med MTB:n ut till Södertälje på eftermiddagen för att se slutet på landsvägs SM.
Det märktes att det var en hård bana de körde.
Av ca 130-140 startande så var det bara ca 30 kvar när jag kom.
Jag kom ditt på deras näst sista varv och då var det en liten utbrytning på 4 pers.
Landsvägs SM
Sen kom resten av den lilla klungan som var kvar. SM Södertälje
Spurten uppför målbacken vans av Christofer Stevenson.
Christoffer Stevensson
Det var verkligen slakt ute på banan när typ bara 1/4 kom i mål.
Prispallen för herrar elit blev de här gubbarna.
Prispall
På vägen hem ville jag testa en ny väg. Hitta någon liten grusväg efter Hall som jag körde in på och den blev bara mindre och mindre tills det bara var en liten stig kvar.
Mitt i allt så dök det här lilla huset upp ifrån ingenstans.
Utanför Vårsta
Blev en fin liten runda på runt 3 timmar.

3 kommentarer:

Micke sa...

Bra bilder, du lyckade till och med få med mig på en av bilderna....

Per Kumlin sa...

Tack:-) Blev lite stressigt att få några bilder då jag kom ditt sista varvet.

Micke sa...

ja jag såg att du sladdade in där strax innan målgång.