onsdag 27 juni 2012

Jobb, upplåtelseavtalet, test av Canon PowerShot S100 och lite Monark

Dagen började såklart med lämning av Oskar på förskolan och sen jobbet. På jobbet så fick jag en tung sten lyft från mina axlar när jag äntligen fick till autopopuleringen av alla AD grupper och användare för det nya bolaget som skall skapas. Mycket Exchange och AD felsökning har det blivit.
Sen kom vi till resten av det roliga på dagen. Vi har nämligen varit och skrivit på upplåtelseavtalet för våran nya lägenhet i Sollentuna så nu kan vi i stort set säga att den är våran, det skall bara betalas lite först...



Testade min nya Canon PowerShot S100 medans vi var i Sollentuna och skrev på papprena.
Satan vad många inställningar man kunde göra. Satt och försökte mig förstå mig på allt utan att läsa instruktionsboken såklart och det gick väl sådär.
Försökte mig på alla ändlägen bara för att se skillnaden på allt.

Fick väl inte till några superbilder första gången men den tog väldigt bra bilder när det var lite dunkel belysning för att vara en kompaktkamera.














Blev ett lätt Monarkpass när vi kom hem sen. Körde en timme på lite över 200 watt. Får se vad det blir i morgon. Hade tänkt köra lite landsväg i morgon om det är fint väder. Kanske ska ta en Snäckanrunda i morgon om jag hinner med.

Inga kommentarer: