söndag 3 juni 2012

Idag var det Falkenloppet, sista tävlingen för helgen

Idag var det sista racet för helgen. Det var Falkenloppet i Nynäshamn som var på tapeten.
Det var tidig start idag. Kl 08:30 var det dags att köra. Kändes som jag knappt hunnit vakna när jag kom ditt efter att ha stigit upp vid 06:00.

Starten gick ganska lugnt och jag la mig längst fram de första kilometrarna.
Peter Eriksson var het på gröten och började stötta ganska tidigt.
Jag försökte hålla mig lugn de första varven och bara ligga långt framme men inte dra någonting då jag var ensam ifrån Cykloteket Racing Team.

Det blev många småstöttar hela tiden och jag hämta hem alldeles för många av dem och tyvärr var det ingen som höll då vi aldrig blev tillräckligt många för att kunna skapa lucka.

Det gick inte så fort utan de flesta verkade avvakta till målspurten.
De 2 sista varven ökades tempot lite gran och David Scott och jag drog på lite gran.
Tyvärr fick vi ingen lucka utan blev ikappjagade.
Torbjörn Jansson försökte på att göra ett ryck på sista varvet och jag hängde på tillsamans med David men vi fick tyvärr inte något riktigt avstånd till huvudklungan.

När vi väll kom till målrakan var vi ikappkörda och jag försökte hänga på när spurten drog igång men hade tyvärr inget krut kvar i benen och föll som en sten genom fältet.
Sladda in på en 18:e plats.

Här har vi pallplatsen på de som disponerade krafterna rätt idag.
Falkenloppet
Stannade och tittade något varv på H40 medans jag tog en hamburgare.
Torbjörn ifrån CRT låg bra med i klungan.
H40
Fullständiga resultat ifrån Falkenloppet kommer upp här

Inga kommentarer: