onsdag 6 juni 2012

Fottfarande kö till XXL i Heron City

Det blev ytterligare en vända Heron City och MediaMarkt då vi skulle köpa ett nytt våffeljärn då vi skulle bjuda på våfflor till middag.
Tänkte att vi skulle ta en titt in i XXL och se om de hade någonting kvar men det var fortfarande 100m kö in och folk hade ståt och väntat i över en timme. Det här var ändå vid 16:00 tiden
XXL
Inte en chans att jag orkar vänta för att kanske få 100:- rabatt på någonting.
Tid är ju pengar också och tid är det minsta jag har just nu.

Folk måste verkligen vara bra giriga som kan stå och vänta flera timmar för att få lite rabatt på ett par byxor eller skor. För de kan ju inte på allvar tro att Focus 2.0 EVO cyklarna var kvar efter kl 07:01 tror inte det var mycket annat kvar av de andra riktigt nedsata prylarna heller.
Inte av vad man kunde höra av de som lyckats komma in i alla fall.

Har varit ute och kört i Gömmaren idag också.
Det var jag och Björn Dolk som var ute och brände idag.
Vi startade med 4 snabba varv på Keps Cup banan.
Tiderna blev.
8:19 177/169
8:26 177/171
8:31 178/171
9:00 174/168
Björn körde starkt och stötte ifrån mig några gånger men vänta in mig vid varvningen.

Efter det blev det ett varv runt Gömmaren på det svart/vita spåret.
Det är riktig mountainbike det. Jag hade behållit mina DT SWISS XCR 950 T hjul på men då det är grymt stenigt där så hade jag pumpat upp däcken till runt 2,2bar då jag inte ville få för mycket genomslag.
Fy fan vad stötigt det blev.
Scott SPARK RC 29
Sänkte till 1,2-1,4 bar och skillnaden var som natt och dag. Nu kom jag upp för alla backar och fick flytt i skogen och cykeln gick som tåget.
Det blev grymt roligt att köra.
Björn fick lite oflytt på ett ställe och drog i träsket på ett spångparti men klarade sig bra som tur var.
Björn Dolk
Det var riktigt kul att köra i skogen idag. Lite mer sådana här turer skulle jag behöva.
Lite fart och fläkt men riktigt roliga stigar också som den gamla goda tiden när jag började cykla på 90-talet. Det var det här som var mountainbike då med mycket stenar och rötter. Inte som nu då det mesta är grusväg.

Inga kommentarer: