måndag 11 juni 2012

Blev lite styrka idag och service på bilen

Blev lite styrka på jobbet för första gången på väldigt länge.
Körde ben och coreövningar och testade lite bänkpress. Där var jag riktigt svag. Fick bara upp 60 kg 8 gånger på en sån här maskin.
Bänkpress
Tur att jag inte tävlar i bänkpress.
Blev vanliga knäböj och benspark också. Blev 100 kg på båda med 5 reps och 4:a set.
Försökte köra lite situps och andra mag och ryggövningar men magen kändes lite svag idag.

Hade lämnat bilen på service idag på Mekonomen. Jag hade ju köpt det via Groupon där man fick bra rabbat.
Dock hade de sagt när jag ringde att totalkostnaden skulle bli 1090:- då jag ville ha stämpel i boken för en 19000 milaservice.
När jag skulle betala så sa de att det var utöver Groupon priset på 990:- som jag redan har betalat.

Fy fan vad dyrt det hade blivit om jag inte fått rabatten. 4500:- för en liten service som tar max ett par timmar att fixa och bara olja och filter skulle bytas + bromsbätska.

Tycker det var lite dåligt att säga nu att det priset jag fick var utöver grouponpriset när jag uttryckligen sa att jag kollat runt med priser på vanliga småverkstäder och då kommit ner i 2000-2500:- och frågat om totalpriset skulle vara 1090:- där de då svarat ja.
Ja ja jag lär aldrig utföra en service där till ordinarie pris i alla fall det är ju en sak som är säker.

Nu fick jag i alla fall bilen tvättad utöver servicen så det var ju bra så det blev skapligt billigt i alla fall.

Inga kommentarer: