onsdag 20 juni 2012

Blev en fin Snäckanrunda idag

Idag var det dags att plocka fram racern. Drog till Huddinge till 18:15 för att hänga på Snäckanturen.
Vi blev 8 tappra cyklister som skulle ut och mata på lite i det fina vädret.
Snäckanrundan
Vi drog mot Tullinge och körde sen via Pålamalm till Rossenhill. Jag satte upp ett ganska högt tempo i början för att känna på benen lite gran och grilla mig själv ordentligt.
Vi tog sen vändan runt Kagghamra och då började jag känna mig riktigt seg och tung i benen.
Var tvungen att köra hem via Rosenhill sen då jag lovat att vara hemma innan 21:00 medans de andra körde en extrasväng runt Bröta.

Det var nog tur att jag vände hem för jag bonka rejält på hemvägen och hade knappt styrfart de sista kilometrerna.
Hade tagit 2 Enervit Power Sport bar och en flaska Enervit G Sport på slutet och hade ändå lågt blodsocker när jag kom hem.

Minimiddagen jag åt innan räckte visst inte.
Det var tur att jag hade mat med mig. Det var ett tag sen jag blev såhär slut. Skönt och veta att jag lever.

Inga kommentarer: