torsdag 24 maj 2012

DT hjulen inkörda Borlänge Tour nästa

Nu är hjulen lite inkörda. Jag har tyvärr fortfarande känt mig lite krasslig så det blev bara några varv runt kvarteret.
Oskar ville också vara med och testa så han fick hänga med på en tur. DT SWISS Tubhjul
Hade bara i runt 1,5bar sen la jag ner cykeln så mycket det gick i kurvorna för att pressa dem lite. Däcken sitter fortfarande kvar så det känns som de kommer sitta kvar i helgen.

Det ser ut att bli ett gäng starkingar i H30 på Borlänge Tour så jag hoppas inte formen är för sänkt.
Annars får jag förlita mig på att Sparken sprätter iväg som aldrig för med de nya lätta DT hjulen.
Det är ju trots allt nästan 1kg roterande vikt som har försvunnit.

Den kändes i alla fall väldigt spänstig när jag testa den. Kan ju vara lite placeboeffekt också för att jag är så glad att de äntligen har kommit, men det kan ju också ge ett mentalt övertag...;-) Jag hoppas på allt som kan ge mig tillbaks lite kraft i helgen.

Inga kommentarer: