lördag 21 april 2012

Kringelloppet blev ett stort FAIL för mig

Började med att köra ett träningsvarv innan eliten skulle starta. Det kändes helt ok gjorde några justeringar på både bak och framdämparen och efterdrog alla skruvar.

Stannade och åt och tittade på de första varven när eliten körde.
Lars Bleckur körde bra och hade fått en lucka ner till resten av fältet tillsammans med Calle Friberg och Mikael Flockhart.
Calle drog det längsta strået och gick och van strax framför Bleckur.
Lars Bleckur
Ludde körde bra också och hamna på en 7 plats tror jag.
Ludde
Sen var det dags för mig att starta. Det gick åt helvete på en gång. Hade fått högt blodsocker så jag startade med bara en vattenflaska.
Hängde på skapligt till första lagningen där jag körde med 3:an och 4:an.

Sen lossna styret så jag fick stanna och skruva åt den.
Började köra och i nedförsbacken efteråt så tappa jag flaskan.
Ville inte ta någon lagning då jag bara hade sportdryck då det hade varit förödande för mitt blodsocker så jag blev lite tor.

På 3:e varvet lossna vajern till bakväxeln så det var bara att stanna och skruva. Kort därefter lossna vajern till remote lockouten så nu kunde jag inte låsa dämparen längre.

På 4:e varvet så fick jag framhjulspunktering. Lyckades laga det med bara en patron men det höll tyvärr inte så länge. Han få 2 punkteringar till innan jag kom i mål.

Ja det är inte så lyckat att köra premiärturen på en tävling trots att jag efterdragit allt.
Får ta och köra in Sparken nästa vecka så att den är fit for fight till Kolmårdsbiken nästa lördag.
Kom i mål på en femteplats men det var inte så många med.

Resultat för Kringelloppet finns här.

4 kommentarer:

STIZZE sa...

Vafan är det för misär-tävling. Du förtjänar lite flyt med tanke på förra säsongens punkande.. ;)

Kör du kolmårdsbiken nästa helg?

Per Kumlin sa...

Ja det var lite otur att jag inte han köra in Spark:en. Man ska aldrig ha en tävling som första tur på en ny cykel.
Japp Kolmårdsbiken ska jag köra och då har jag hunnit köra in hojen också så förhoppningsvis går det lite bättre:-)

Ante Johansson sa...

Vem fan monterade cykeln???
Nån praktikant..

Per Kumlin sa...

Ha ha ja någon dum djävul var det:-)