måndag 9 april 2012

Kompiscross i Sköndal och storstädning av cykelrummet

Idag blev det träningstävling på Sköndals gamla golfbana. Vi blev ett gäng på runt 10 pers som skulle köra 8 varv på den relativt snabba banan.
Jag missade lite i starten då kedjan hade hoppat ner på lillklingan precis innan start.
Men jag lyckades få upp den och köra ikapp.

Simon hade tagit ledningen så jag la mig bakom och försökte köra avslappnat och inte försöka gå om.
Lyckades hålla mig där i 2 varv sen blev jag trött.
Mård kom om och jag försökte ta mig in på hjul, det höll väll i ca ett halvt varv sen fick jag släppa där också.

Hamna i ett ingemansland och försökte hålla ett bra tempo.
På 4 varvet fick Mård problem med cykeln och jag lyckades ta mig om men det blev inte långvarigt.
Han kom ikapp och om och körde även ifatt Simon.
Jag försökte hänga med så gott det gick men de drygade ut lite.

Mård tog sen spurten och Simon kom kort efter.
Jag var en bit efter så jag hade ingen chans att spurta ikapp.
Trodde dessutom att det var ett varv kvar så jag gick inte på för fullt på slutet. Kompiscrossen
Var riktigt kul att köra cross igen. Hoppas på någon tävling till innan mountainbikesäsongen drar igång på riktigt.
Cykloteket
När jag kom hem var det dags för storstädning igen.
Nu var det cykelrummet som skulle få sig en genomgång.
Slängde iväg nästan en full stor soppsäck med gammalt skräp.
Det var allt ifrån gamla glasögon till kedjor och pumpar.
Nu går det att komma in i rummet igen så det känns bra.
Tog runt 6timmar att få rent där.
Cykelrummet 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du som drar såna enorma watt på testcykeln, du borde väl inte ta stryk av nån utomhus ?

Per Kumlin sa...

Ja tyvärr så väger jag en del också så de watten är inte så mycket att hänga i julgranen:-(
Killarna framför är inga blåbär heller. Han som van är SM mästare i Cross