söndag 1 april 2012

Keps cup vid Järvafältet avklarat.

Ja då har jag kört första Keps Cupen för i år. Det var Järfälla CK som hade hand om banan. Det var som vanligt en riktigt rolig banan med en hel del tekniska partier och några korta upp och nedförsbackar.
Starten gick och jag misslyckades totalt och halka ur pedalen. Men jag lyckades köra upp mig skapligt bra.
Jörgen A har tagit alla bilder.















Första varvet kändes lite knackigt då jag inte fått till tekniken riktigt än. Jag hamna i en liten klunga och vi höll skapligt bra fart och det gick jämt och fint.
 
På tredje och sista varvet försökte jag öka lite och det verkade som de fick svårare att hänga med. Efter halva varvet så fick jag såklart punktering på bakhjulet, verkade som min fulstansning inte riktigt ville hålla tätt.
Stannade och pumpade på som fan med min lilla minipump och hade nu tappat en hel del kändes det som.
Hoppa upp och började jaga igen och kom ifatt några styckna.
När det var typ en km kvar så läckte luften ut igen så då var det bara att börja springa.
Vet inte var jag kom men resultat lär komma upp här sen.

Trots allt regn i veckan så var det skapligt torrt ute så det var skönt. Kul och köra i skogen lite också, det kändes som min teknik sakta men säkert börjar hitta tillbaks igen.

Inga kommentarer: