fredag 6 april 2012

Mina DT Swiss XRC 950 T29 har anlänt

Hade snackat med Tysken och det hade kommit lite roliga grejer till Cykloteket på Norra Stationsgatan 77.
Åkte ditt med hela familjen och fick hem b.la det här.
Mina nya gryma tubhjul till min Scott Spark RC. Ett par härligt lätta DT Swiss XRC 950 T29 tubhjul.
Fick ett fint litet certifikat på vem som har byggt hjulen också så jag kan klaga ifall de skulle vara snea som de såklart inte var:-)


De vägde in på sjukt lätta 1278gram med tanke på att de är för 29 tummare så är det riktigt bra. 1,5kg för 26 tummare har ju ansetts vara skapligt lätt förut.
Men de var dock 18gram tyngre än vad det stod på deras hemsida men det kan jag överleva.















Min nya ABUS Tec-Tical Pro har kommit också. Riktigt snygg och den satt riktigt bra också. Jag har ju alltid haft problem att hitta hjälmar som sitter bra då jag har värsta ägghuvudet. Det jämt har blivit en glippa vid sidan av skalen men de här satt riktigt bra. Hjälmen var riktigt lätt också, 260gram är inte fy skam.














Mina Diadora PROTRAIL 2.0 hade kommit också. Skönt neongula så de verkligen syns.
De vägde in på 755gram så det får annses skapligt lätt i storlek 44½. Tycker de ser riktigt coola ut och de satt bra också. Stort plus på att det går att beställa i halvstorlekar också.















Det var verkligen julafton idag. Det kom några Schwalbe däck och lite SRAM grejer också. Nu är det bara cykeln som fattas sen blir det åka av.

Har hunnit med lite träning också. Blev 10 stycken 70/20 intervaller på Monarken.
Fan vad jobbigt det var. Börja lite övermodigt på 500watt, det gick bra i 3 intervaller sen kom mjölksyran ikapp.
Ramla ner till 450 watt ungefär sen och de sista 10-15 sekunderna på de sista intervallerna klara jag inte ens att hålla över 400watt. Var riktigt trött och slutkörd.

Inga kommentarer: