onsdag 14 mars 2012

Distans upp till Roque Nublo

Idag blev det distans. Körde först upp till San Bartolome via Fartaga.
Jag kötta på uppför testbacken vi körde igår men det gick inte så bra.
Fick 23:04 som tid men lite högre puls än igår.
Förhållande var dock sämre idag, mer vind och grymt varmt. Det var 27 grader i medel och jag hade redan svept 2 stora flaskor vatten på 1 timme och 10 minuter det tog upp till målgång av testbacken.
Toppen
Sen fortsatte jag upp till Ayacata där jag fyllde på med en cola och en glass.
Körde vidare till Roque Nuble och fortsatte till någon Camping innan jag vände. Det tog 2:5 timme upp och jag kom upp ca 1655m över havet innan det var dags att vända ner.
Ayacata
Nervägen tog jag samma väg och jag körde ganska lugnt och det tog bara halva tiden. Det tar på krafterna att köra uppför. Var skapligt seg när jag kom hem och blodsockret låg nere på 2,7

Hade fått ihop 3 timmar och 45 minuter och klättrat 2255 höjdmeter med en medel HF på 130 och max på 171 och 2931 kalorier brända enligt klockan.

Inga kommentarer: