tisdag 6 mars 2012

Bergstempo

Blev en lång runda idag. Det var planen att köra 3x20 minuter backtempo i den backen som Cykel City har haft som testbacke vid Mogan.
Det tog dock ganska lång tid att komma ditt. Ca 1:30 effektiv cykeltid sen blev det en hel del stop på vägen då vi körde via Puertos de Mogan längst kusten med fin utsikt.
.
Vi bestämde oss dock för att köra hela vägen upp till korsningen från det första huset när man svängt av höger ifrån den stora vägen. Jag tror det är den sträckan som CC har kört.

Blev ingen dundertid för mig direkt. Kom upp på 29:10. Tror de bästa är nere på 20minuter. Men sen är jag ingen bergsget heller.
De som körde med oss idag låg strax under 25 som bäst så där hade jag också en bit kvar men de körde bara ett varv också.

På andra varvet gick det lite bättre men då körde vi inte ifrån botten av backen men jag var närmare mina konkurrenter då.

Blev till att köra hem via Montana de Tauro och Arguineguin sen. Fick ihop 4timmar och 20minuter med ett HF medel på 139 och max på 178.
Vi var dock ute i ca 6 timmar så det var lite för mycket stop för min smak.

På kvällen blev det en god buffé med gänget. Det satt riktigt fint efter en hård dag i sadeln.

Inga kommentarer: