lördag 21 januari 2012

Maxstyrka och Qbranch fest

Blev lite styrketräning på jobbet idag. Nu gick det bra med styrketräningen igen trots att det gick så dåligt med 4x4 passet igår på TC:n. Slog till och med rekord på knäböj med 120 kg och 5 reps hade bara 2 förra gången. Lyckades även slå rekord på bencerl eller vad maskinen för framsida lår heter. Maxa ut vikterna på 100kg och fick till 5 reps. Maskinen för baksida lår slog jag också rekord på och macs ut vikterna på 70kg tror jag det var 5 gånger. Det är konstigt att jag nästan alltid kör bra på styrkan när det gott skit på konditionspassen. Men det var i alla fall en liten motivationshöjjare efter gårdagens misärpass. På kvällen var det möte med Qbranch på Polstjärnan vid Sveavägen nedanför Odenplan. Det bjöds på middag med fri bar så det var trevligt. Vi gick igenom året som gott och blickade framåt mot allt roligt som skall hända under kommande år. Qbranch
Ser ljust ut så det verkar riktigt bra. Jag trivs verkligen att jobba på Qbranch. Den är sköna kollegor och utvecklande arbete med en bra företagskultur så det kan inte bli bättre. Efter mötet var det fri bar igen och mingel på dansgolvet. Runt 23:00 stängde det ner på Polstjärnan och de som ville gå vidare hade fritt inträde på någon Östermalmskrog. Jag var dock skapligt trött och valde att gå hem. Blev bjuden på pannkaka med sylt och grädde vid Rådmansgatan av ett gäng som stod med en grill i högsta hugg. Den var riktigt god.
Rådmansgatan

Inga kommentarer: