lördag 21 januari 2012

Blev ett grymt distanspass i Helas idag

Det blev till att häkta på dubbdäcken på min Scott Scale 35 idag då det såg ut att vara riktigt halt ute.
Det var tur att jag gjorde det för det var typ blankis överallt.
Men det var grymt kul att sladda runt. Körde via vattnet till Vinterviken och sen över Liljeholmen och längs vattnet till Hammarbyhöjden.
Tog en snabbvisit till Specialized conceptstore för att hälsa på Patrik och se om han ville ut och sladda lite.
Stefan var där och fixade med sin Cannondale och hade vägt den med sina nya Zipphjul, riktigt lätt faktiskt.
Snackade lite skit med dem innan jag drog vidare ut till Hellas.
Det var riktigt kul att cykla idag. Det var grymt bra grepp i däcken trots att det var snorhalt så det gick att dra på fint och till och med i kurvorna gick det att köra på ganska bra.
Jag fick en del konstiga blickar av de som gick i skogen. De hade svårt att gå och fick håla i sig och stapla runt som Bambi och så kom jag cyklandes med värdens grepp.

Tog sen ett varv runt Flaten på vägen hem. Det var hårdpackat och fint överallt precis som det skall vara. Skulle vara kul om det kan hålla i sig så här och att det inte blir några djävla plusgrader igen som bara gör slask av allt.

Inga kommentarer: