lördag 14 januari 2012

Blev en tur på min nya Scott Scale 35

Tog en tur ut till Hellas för att testa min nya Scott Scale 35:a. Fan vad skönt det är när allt är nytt. Allt bara går och går och den kändes riktigt rapp och kvick.
Tyvärr var det lite väl halt ute så det var inte många ställen där jag kunde ta i ordentligt.
Det var sällan det var ren blankis men det var alltid småhalt.
Testade att köra lite där vi ska träna i morgon då Hans Mård bjudit upp till dans igen på Happymtb.
Det är samling 09:30 och start 10:00 nära sjön bakom Hellasgården (300 meter nordväst Hellasgården).
Det ser ut och kunna bli lite slirigt i morgon. Det var helt cykelbart på alla ställen men med lite fart så kan det nog bli roligt och mycket åka på tvärren.




















Jag körde sen hem via milspåret och Flaten. Det blev några vurpor på turen då det var svårt att se hur halt det var ibland och jag gillar ju att ligga på gränsen när det är tekniskt.
Jag fick mig några blåmärken men det hör till, cykeln klara sig så det var tur att jag inte lyckades kvadda den på första turen.
Är riktigt nöjd med den och det känns som jag fick in alla inställningar rätt på en gång och styrstammen kändes precis lagom lång också så slipper jag byta den.

Jag har inte satt på några skärmar på den än, det känns nästan som att skända den med såna tillbehör.
Det är mycket roligare att köra i skogen utan skärmar också men inte lika roligt när det är blött som det är stora delar av vintern i Stockholm.

På eftermiddagen skulle jag hämta ut min nya Scott FOIL 10Cykloteket men det gick inte så bra.
Skulle ta bilen då jag skulle ha med mig Oskar men bilfan ville inte starta. Batteriet hade dött så det var bara att gå hem och lägga sig.

Ja det var nog dags att byta ut det batteriet för det har vi aldrig bytt så det lär ha 11 år på nacken. Nu när vi har Oskar så har det blivit mycket mer korta körningar och det i kombination med kallt väder brukar inte vara någon höjdare för batteriet.

Inga kommentarer: