fredag 27 januari 2012

3 korta pass idag

Först blev det en tur till jobbet med min nya Scale 35:a. Tog en halvtimme genom Vinterviken i ett ganska lugnt tempo.
Innan lunch blev det styrka på jobbet.
Äntligen klara jag 4 minuter på 16 km/h och 6% lutning, det satt långt inne.
Blev styrka för benen sen. Tog rekord viktmässigt på knäböjen med 130kg 6 reps men det var i den här maskinen.
Styrketräning
Jag tog 120 med fri stång förut och tror nog det är svårare då jag måste balansera stången. Men det går framåt lite i alla fall.
Blev i stort set bara benövningar idag men lite mage fick jag in på slutet.

Efter jobbet blev det till att cykla hem. Tog en vända uppför Nybohovsbacken.
Det blev en sorglig tid i snömodden med dubbdäck.
Tog mig hela 3:30 att sprätta uppför backen.
Nybohovsbacken
Funderar på om jag ska testa att åka lite skidor i morgon runt 11 tiden. Blir nog Ågesta eller Lida.
Någon som vill hänga med?
Det känns som det börjar bli dags att damma av dem nu när det äntligen är lite snö ute.

Inga kommentarer: