söndag 4 december 2011

Uppstartsläger fortsättning och träning i Flottsbro

Det var fortsättning på uppstartslägret idag med CRT.
Vi gick igenom lite nya sponsorer och tävlingsschema för nästa år. Sen har vi hunnit med lite träning också. Det var Patrik Eklund som roddat ihop en fin bana i Flottsbro.
Mycket tungkörda partier och en del hala och tekniska kurvor. Blev en riktigt grym bana.
(Andreas Nyström har tagit alla fina bilder)














Jag tog starten men ville inte ta död på mig helt så jag försökte hålla igen lite.
Blev så klart omkörd då av Ludde, Martin, Patrik och Micke efter ett tag.













Kände att det började gå för snabbt så jag blev tvungen att släppa. Sen kom även Mård förbi.
Hamna lite för mig själv ett tag och efter några varv kom Dahl och körde om också.




















Var helt rökt så jag orka inte lägga mig på hjul utan fick släppa även där.
Hade säkert blivit omkörd tidigare om jag gasat fullt i början och stumnat totalt efter ett varv.
Körde vidare själv men såg att Staffan jagade där bak och var inte så långt ifrån.



















Försökte rycka mig i kragen och hålla uppe tempot för att inte bli omkörd de sista 2 varven och såg att jag började komma ikapp Patrik och Stefan lite men de hade redan ett så stort försprång så det var kört att komma ikapp.
Höll dock Staffan bakom mig så det kändes bra att jag i alla fall lyckades hålla undan på slutet.















Kul med lite hårdträning på cykel ute så här i december, förra året körde jag väl skidor vid den här tidpunkten.
Men jag hoppas faktiskt att snön kommer snart så det blir lite ljusare och jag får plocka fram skidorna igen.
Vill sätta någon fin tid i Ågesta också.

2 kommentarer:

Tille sa...

Det var fint att CRT tittade förbi och höjde nivån på tillställningen.
Tack för idag!

Per Kumlin sa...

Tack själv för en grym banan. Ja vi skulle ha någon slags hårdträning på schemat så vad passar bättre än att sköra skiten ur sig i Flottsbro;-)