fredag 9 december 2011

Mondaybar Lucia Cruise, party hela natten lång

Blev en lyckad kryssning med Mondaybar Luciacruise. Som vanligt blev det uppvärming i hytterna på M/S Silja Galaxy och det var många som hade tagit med sig riktiga bergssprängare och vevade på med grym musik.
Alex kände en hel del på båtten så vi knatta runt och hälsade på och bekanta oss med likasinnade.;-)















Runt 23 tiden var det dags att bekanta sig med dansgolven. Det fanns 3 st att välja på och det var Starlight Palace, Moonlight Bar och Disco Zenith.
Bäst musik tyckte jag att det var på det största dansgolvet Starlight Palace så där tillbringa jag tiden mest.














Vi körde på tills det stängde runt 06 tiden så det blev några timmars hoppande. Som vanligt så fastnar man på vägen upp till hytten bland alla partyglada människor så vi kom nog inte i säng förrens runt 07.
Vakna lite efter 10 sen var det dags att käka lite frukost. Efter det så drog dansgolvet igång igen.















De körde på med en härlig blandning av olika subkulturer kring trancemusiken. Vi skaka loss tills det stängde vid 17 tiden sen var det dags att gå och packa ihop för den här gången.

Blev en riktigt lyckad kryssning med bra musik och härligt folk som alla var på tophumör. Det ända minuset var maten. Vi skulle käka lunch på Grill House och alla beställde deras Biffstek.
Det var första gången i mitt liv som jag har sagt att maten smaka skit när servitrisen fråga hur maten var. Jag brukar inte vara krässen och jag hade inga direkt höga förväntningar, men den var helt smaklöss. Det verkade som de haft den i fryssen i ett år för att sen värma upp den i micron. Det kändes som en riktig ripoff.

Inga kommentarer: