tisdag 6 december 2011

Idag vek jag ner mig.

Blev lite styrka idag. Började med min vanliga uppvärming och körde sen 16km/h på 6% lutning tills jag dog. Jag har klarat 4 minuter de sista gångerna jag kört men idag klara jag bara 3 minuter. Kändes som benen skulle klarat en bit till men huvudet var inte med och ville plåga sig så jag vek ner mig.

Dock gick knäböjen bättre idag. Klara 120kg i 5 reps. Det verkar gå hand i hand, går det dåligt på löpningen så går det bättre på styrkan och tvärt om.
Har hänt ett gäng med gånger förut.
Vet inte om det kan vara huvudet som lagt ner på löpningen och då har jag haft mer krafter kvar till styrkan och tvärt om.
Men jag har inte känt förut att jag haft några krafter kvar som idag på löpningen.
Blev lite core övningar på det sen fick det räcka.

I morgon har jag planer på att testa att springa till jobbet för första gången om det blir skapligt väder. Får se hur det kommer gå, har inte sprungit ute på typ ett år.

2 kommentarer:

Jesper Andersson sa...

Jag får sån träningsvärk i vaderna om jag springer långt! Hur långt har du till jobbet?

Per Kumlin sa...

Jag har runt en mil. Tror jag kommar ha grym träningsvärk på fredag nu för det kändes en del i benen.