söndag 13 november 2011

Nu är på väg hemmåt efter CX SM i Åstorp

Var en lite tyngre bana idag vid Åstorp CX SM med några småbackar och framförallt mer tungkörd gräsmatta.
Hade värmt upp ganska bra och kört flera varv på banan för att hitta rätt spår och bra ställen där jag kan dra nytta av min teknik.
Det fanns en brant backe där de flesta sprang och där hade jag hittat ett bra spår att cykla uppför.

Som vanligt när det är SM så vill mina tävlingsnerver spela mig ett spratt. Jag hade bara ätit 2 mackor till lunch då jag inte vill ha för mycket i magen på en så kort tävling. Vi startade sent vid 14:50 men trots mitt ganska låga intag av mat så var mitt blodsocker högt.

Hade tagit insulin 2 gånger för att få ner det. Hade dock tagit mindre än vanligt då jag inte ville bonka på tävlingen.

Startade med 12,3 i blodsocker vilket är ganska högt.
Tänkte att jag ska inte ta starten och bränna ut mig idag utan la mig på 3:e rulle ungefär.
Patrik Eklund ville vara uppe i toppen och fightas så han la sig först.
Åstorp CX SM
Sen kom Mickael Carlsson och Benny.
Jag hängde på bra där men på slutet av första varvet så ville Hans Mård höja tempot och gick upp i ledning och drog sen iväg.
Det var bara Patrik som lyckades klamra sig fast bakom Mård ett tag men efter ett tag fick även han släppa.
Hans Mård CRT
Jag jagade i min grupp där bakom men på slutet av 2:a varvet började jag känna mig väldigt seg.
Tappade gruppen jag låg med och när jag kom till målbacken stod jag nästan still.

Det var fler som körde om men jag hade inte en sportslig att hänga med. Benen var som betongsuggor och svarade inte alls på tilltal.

3:e och 4:e varvet gick som i slowmotion kändes det som och jag låg helt själv i ingenmansland och trampa.
CRT
Det kom ikapp 2 cyklister som jag lyckades ta rulle på och jag fick verkligen ta i för att över huvud taget ligga på rulle.

På sista varvet när vi kom till den där branta backen så tänkte jag att jag får sattas att cykla upp och lyckas jag inte med det är det bara att lägga sig ner och dö för minna ben ville inte mer just nu.

Jag lyckades ta mig upp medans de andra fick springa så jag fick en liten lucka. Nu gällde det bara att försöka behålla den och förmå mina ben att trampa in den sista KM:ern till mål.
Såg hur en stor klunga var precis framför mig och jag ville verkligen försöka spurta ikapp den men mina ben ville något helt annat.

Lyckades dock hålla dem bakom mig borta hela vägen till mål.
Tror jag sladda in på en 11:e plats eller något.
Tog en gel och gick upp och tog blodprov.
Den visade på härligt låga 2,8. Snacka om att ha väggat på under ynka 40 minuter.

Resultat kommer upp på bl.a. www.cxsweden.com från Åstorp CX SM

Inga kommentarer: