måndag 7 november 2011

Det blev en Magic Shine MJ-872

Idag så gick dammsugarmunstycket sönder till våran dammsugare precis när jag var i full gång med storstädning.
Då den är mindre en ett år gammal så tänkte jag att det måste gå på garanti.
Det är ju en sån där elektrisk mattborste med massa fineser på den där Electrolux UltraOne Z8870 så den lär nog kosta en slant så det vill jag helst slippa betala.
Drog till NetonNet för att höra med dem och de tog in den på en gång och skulle skicka mig en ny, riktigt bra service.
Undrar hur det hade gått med den där Pro Aqua för 44000:- om den fallerat??

Då jag ändå var ute och åkte så tog jag en vända till XXL och köpte lite grejer.
Bla en MagicShine MJ-872 som det gått mycket bra rykten om.
Tyvärr så var jag några veckor sen ifrån deras fina rea de hade förrut men den var ganska billig i alla fall om man jämför med liknande lampor med samma effekt.



Det hängde med laddare, batteri, batteriväska, cykelfäste och huvudfäste. Allt som behövs för att kunna köra.














Det var riktigt bra ljus på den precis som ryktena sagt och med 1600 lumen skulle det vara fan om det inte lös ordentligt. Det fanns 4 olika lägen på ljusstyrkan så det blir perfekt till körning både i skogen och på landsväg. Ska bli kul att testa ute sen. Enligt specen skall den kunna lysa 2 timmar på högsta styrkan så det lär räcka för mig i alla fall.

På kvällen så blev det babysim igen. Det skulle fotograferas men vi hade ju våran egen Canon IXUS 850 IS med oss så vi fick egna bra bilder gratis.

Oskar fick dyka lite och det gick bra. Han trivs som fisken i vattnet.














Undra vad Oskar skulle tycka om att simma i Röda havet bland koraler och fina fiskar? Det skulle han nog gilla om det inte hade varit så salt vatten tror jag. Han ser ju ganska nöjd ut här i alla fall:-)


Inga kommentarer: