lördag 15 oktober 2011

Selma SPA's första pris avklarat

Var en ganska tung bana idag i Sunne. Mycket gräs och en del sugande lera.
Jag tog starten men då det var en lång raka som slutade i en uppförsbacke så släppte jag förbi några styckna så att jag skulle slippa dra.

Hängde sedan på Robban i ett varv men ut på andra gasa han på uppför så jag fick släppa.
Blev ikappåkt av bland annat Benny och Anders och några till.
Benny och ett par till drog iväg och då var det jag, Anders och en till kvar.
De tryckte på ordentligt och efter några varv fick jag släppa där också.

Låg lite i ingemansland och hade 2 styckna som
Jaga bakom så när det var 2 varv kvar försökte jag öka.

Ut på sista så gjorde jag bort mig när jag skulle hoppa över en stock och fick inte i pedalen och satte mig tungt på sadeln.
Det resultera i att infästningen till sadelstolpen knäcktes så jag fick stå upp resten av varvet.
De 2 bakom kom då ikapp och förbi och jag hade inget att sätta emot

Kändes dock ganska bra ändå med tanke på att banan var ganska tung.

I Prestigeklassen så var det en rafflande uppgörelse mellan våra CRT åkare Hans och Linus som tagit ledningen och såg ut att gå mot seger. De hade dock Jens efter sig.
Jens körde ikapp på slutet och lyckades köra om och vinna.
Resultat från Selma Spa Stora Pris finns här. 

Inga kommentarer: