torsdag 20 oktober 2011

Dammsugsförsäljare från Pro Aqua har hemsökt oss

Idag fick vi ett lustigt besök på kvällen. Eva hade fått ett telefonsamtal om ett erbjudande om att få sängen tvättad då hon fått det som ett presenterbjudande. Så långt allting fint.

Sen kom det en medelålders dam och knacka på dörren och sa att hon skulle städa våran säng och ville samtidigt ha kontaktuppgifter till några andra som ville testa samma tjänst.
Dumma som vi var gav vi henne några numer då vi fortfarande trodde att det var ett vanligt städbolag som bara ville sälja sina tjänster. Tänkte att det kan ju vara grymt om de är skapligt billiga och man kan göra rotavdrag på det.

Sen skulle hon bara ner och hämta utrustningen.....
Hon kom upp med världens största dammsugare. Tänkte att ja det är väl bara att sätta igång och städa med den där fina maskinen så får vi se vad det kostar som hemhjälp.

















Då föreslog hon att vi först skulle ha en genomgång och då började jag ana oråd. Genomgång på hur hon skall tvätta lätt inte riktigt som jag tänkt mig....
Hon börja rabbla alla funktioner som dammsugaren hade och testkörde den på våran matta och i halen.
Sen fick vi ta fram våran Elextrolux Ultra One dammsugare som vi köpte i vintras som vi varit skapligt nöjda med. Nu skulle det jämföras. Ja vi hade alltså fått en dammsugsförsäljare på oss.......
Självklart så lyckades den suga upp lite mer skit efter att vi har varit där med våran dammsugare.
Konstigt vore väll annars med tanke på att hennes var helt ny och skulle kosta oss 44000:- med alla tillbehör.

Ja det var ju tur att vi fick jämföra lite men sen körde hon på på alla möjliga ställen och då är det klart som fan att den suger upp en del skit då vi inte dammsugit på en vecka.
Soffan, gardinerna och sängen vetefan när vi dammsög sist så det var mer en väckarklocka att vi kanske skulle ta och göra det lite oftare när vi fick se hur mycket skit som låg där.
Vi lätt henne gå igenom nästan hela lägenheten och vissa hur den där Pro Aqua från http://www.internationalatis.se/ fungera.

Sen kom vi till betalningen. Det var inte lika kul som att få lägenheten städad. 44000:- skulle de ha för det stora packetet.
Erbjudandet gällde såklart bara idag. Ha ha ha.
Vem fan hostar upp 44000:- för en djävla dammsugare utan att ha kollat upp företaget först.

Gjorde några snabba sökningar på http://www.google.com/ och hänvisade henne till det sen var den diskutionen slut.

3 kommentarer:

Gunnar Töjren sa...

ha ha ha... det var kul läsning!!! Så snäll skulle jag nog inte vara och låta henne gå så långt!!! :.))

Per Kumlin sa...

Ha ha. Ja jag brukar ha svårt för att vara taskig mot någon som inte gjort mig illa. Hon ville ju bara visa mig sin produkt och dammsuga hela min lägenhet.....
Men när vi kom till betalningsdelen så var jag bara tvungen att såga henne längs fotknöllarna så jag skulle slippa stå och älta med henne hela natten.

KamiRecca sa...

Ofasen? de har blivit billigare. När jag sålde dessa kostade de närmare 70.000 för det stora paketet.

Ska inte säga att det är värt de pengarna, men... och jag säljer de inte längre, det var ett skitföretag att arbeta för, och jag får inget för att säga detta, MEN:
Är så glad att vi skaffade en. Aldrig sett på maken.
Är det värt den mängden pengar? nej.
Har jag stött på någon städutrustning som gör i närheten av ett lika bra jobb? Nej.