lördag 24 september 2011

Svealandsmästerskapet i Märsta

Idag så var det Svealandsmästerskap i Märsta.
De hade gjort en utslagsgivande bana med mycket teknik som var riktigt rolig att köra.

Jag startade med Eliten och juniorerna så det blev ett hetsigt gäng att köra med.
Var grymt seg de första varven och det var riktigt svårt att komma om i skogen då det var riktigt tight.
Tappade lite och hamnade i ingemansland på varv 2-4.
Hade Falk på hjul och han körde starkt på slutet men drog inte så mycket.
Han la dock in en stöt på 4:e varvet och jag hade svårt att hänga med.

Tyvärr fick han punktering och då vaknade jag till liv då jag fick höra att jag låg 2:a och inte hade långt upp till förstaplatsen.

Körde på sista varvet och när vi närmade oss mål fick jag syn på Johan Norin som låg i ledning.
Han dock inte spurta ikapp utan kom in några sekunder efter.
Sista varvet blev det snabbaste för mig, typiskt att jag skall vakna till liv så sent.
Ja det blev en 2:a plats i alla fall.
Kul att få stå på pallen.
Svealandsmästerskapet
CRT fullkomligt dominerade i elitklassen. Det var som ett öppet KM. Top 3 bestod av Fredrik, Lars och Stefan.
CRT KM
I juniorklassen så knepp Ludde en andraplats.
Så det var en bra dag för CRT.
Juniårerna

2 kommentarer:

Pontus sa...

Snygg cykel på Elit Pallen:)

Per Kumlin sa...

Ja visst är det:-) tack så mycket för lånet.