lördag 17 september 2011

Hammarby Hill XC

Var skapligt laddad idag då det var hemmabana med roliga stigar. Sparken var i supertrimm men tyvärr var inte jag det riktigt. Hade haft lite ont i magen igår men inget som jag trodde skulle bli några problem.
Tävling började med den härliga Hammarbybacken ända upp till toppen. Hängde på skapligt och låg väl 2:a i H30 klassen.

Tappade lite på grusvägarna men kom ikapp i skogen så det kändes ganska bra. Hängde på bra första varvet men magen började göra sig påmind. Efter första lagningen så skulle jag dricka ur min gamla flaska innan jag slängde den och det var droppen när jag flåsa som en gris i backen.

Magen vände sig upp och ner men jag slutade trampa och försökte bara rulla ner och hoppades det skulle släppa men det gjorde det inte. Nere vid botten av backen var det bara att köra in i skogen och lägga värdens pizza. Kändes som både middag och frukost kom upp för jag stod ett bra tag och hulkade.
Sen var det bara att försöka komma igång igen.
Hade inte så mycket krafter längre så jag försökte suga i mig några gels och dricka lite sportdryck.
Lars som hade haft problem med cykeln kom ikapp och jag försökte hänga på men det var lönlöst.
Jag hade inte mycket att ge där.
 
Trodde Angelica skulle komma ikapp men hon hade också haft problem med cykeln och var en bitt bakom såg jag sen så jag försökte gasa på så gott det gick. Hela andravarvet gick i distansfart kändes det som.

På sista varvet så började jag få tillbaks karafterna lite gran och kunde börja gasa lite igen. Kändes bättre i skogen också nu när jag var lite mer vaken.
Där framme körde Fredrik Edin bra och stred om pallplatserna i elitklassen och kom tillslut 3:a.

Själv försökte jag kämpa på så gott det gick på slutet och sladdade in på en 4:e plats i gubbklassen.
Var tydligen inte så långt ifrån en pallplats så det var lite surt.

Så här såg pallplatserna ut i elitklassen. Team Kalas körde bra och knepp 3 av 5 platser














Efter tävlingen var det bara att rulla hem och slappa lite gran.

2 kommentarer:

jonasswe2002 sa...

Såg att du kom 4:a, inte illa pinkat för en 30+ "göbbe", lol :-D

mvh
/Jonas

Per Kumlin sa...

Ja det gick skapligt förutom spyan...;-)