torsdag 29 september 2011

Fartpass på Djurgården

Drog till Djurgården efter jobbet för att sträcka ut benen på CK Valhalls cross träning.
Vi körde som förra veckan och tog 4 varv åt gången och körde 3 set.

Den här gången så körde jag rätt i första kurvan och kunde ta ledningen och drygade ut den lite till målgång.

Jag lyckades med det de andra 2 seten också.
Jag hade bytt styrstam till en som var 1 cm kortare än förra gången och det kändes riktigt bra på de tekniska partierna och helt ok i backen också. Tror nog jag skall fortsätta med den för det brukar inte vara så långa backar på CX tävlingar.
Tror jag fick lite lucka i de svåraste svängarna så det gjorde nog sitt.

Vi var ett tappert gäng som körde i det fina vädret idag och det var riktigt kul att få ta i idag. Scott Addict CX
Blev ingen extrarunda idag utan alla hade saker hemma att göra så det blev raka vägen hem när träningen var slut.
Djurgården
Jag skulle också hem då vi hade tvätten här hemma så det passade bra.
Fick ihop 1 timme och 40 minuter med en snittpuls på 145 och max på 180 och snitt på intervallerna blev 172 så jag fick ta i ordentligt idag.

2 kommentarer:

Tille sa...

Jag klämde upp mig i 188 och jag låg ju ett halvt varv efter till slut. Säger en del om formen... eller egentligen inget... Tack för idag.

Per Kumlin sa...

Det kändes som jag fick in kurvorna bättre idag så jag kunde dryga ut på det lite gran:-) ja 188 i puls då har man inte legat på latsidan, tack för idag