lördag 10 september 2011

Det blev CK Valhalls KM cup i Ingarö idag

Var lite trött igår så jag bestämde mig för att inte ha någon väckarklocka på och bara se om jag vaknar i tid ändå för att köra CK Valhalls KM cup i Ingarö.
Oskar blev dock min väckarklocka så det var inga problem att hinna i tid....

Det var verkligen grymt väder ute idag så det var konstigt att vi inte blev fler än vi 7 som kom ditt.
Men det gjorde inget för vi fick en grymt rolig tävling ändå.

Det var inte så många backar och de som fanns var inte så långa så det var svårt att göra någon utbrytning. Det var dessutom ganska kraftig motvind på slutet av banan så där fick man verkligen ta i om man skulle komma iväg.

Jag måste ha varit i koma vid starten för jag missa att vi skulle köra 2 varv. När vi som jag trodde kom i mål så tog jag det lugnt medans de andra sprätte iväg. Blev ett långt jagande för att komma ikapp sen men tillslut så var jag ifatt.

Det blev en hel del små utbrytningar på slutet som jag jagade in. Lyckades även själv komma iväg men motvinden gjorde det inte så långvarigt.

På sista varvet skulle vi tydligen köra en annan avslutning som jag också lyckats missa.
Jag hade kommit iväg själv och hade fått en ganska stor lucka men då det var motvind och jag trodde det var minst 5 km kvar så vänta jag in de andra. Det skulle jag inte gjort för när alla kommit ikapp och om så var det tydligen mål.....
Ha ha jag fick i alla fall bra träning, snacka om att köra med huvudet under armen.

Gustaf Wangel tog hem segern
CK Valhall
och Björn Gustafsson tog hem totalen.
KM cup
Coolt med gul ledartröja, seriöst som fan.
Här fick jag vara med på bild också.
Scott Addict R15
Får tacka för en rolig tävling och trevligt sällskap.
Blev en ganska lugn hemfärd sen då det var en bit hem.
Ingarö
När jag kom hem skulle jag meka lite med min Scott Spark inför morgondagens DM tävling i Rudan. Självklart ville Oskar vara med och skruva.
Scott Spark RC

Inga kommentarer: