torsdag 4 augusti 2011

Hemkommen från Linköping och snart bär det av till Norge för att köra Grenserittet

Kom hem från en trevlig vistelse i Linköping med Mats, Karin och deras Tyra. Vi fick se deras nyköpta hus som var stort och fint och hade en riktigt grym trädgård.
Det blev grillad kykling till middag hos dem med klyftpotatis som satt riktigt fint.
Mats är precis som jag väldigt intresserad av fridykning så det blev mycket snack om Egypten som vi reste tillsammans till för några år sen.
Blev mycket bilder och gamla minnen från alla fina koraller och fiskar som vi såg där.
Här är några fast de är från Marsa Alam














Jag var den ända personen här nere i djupet utan tuber.














Här har jag hittat en sjöko som glider runt, det var tider det.














Mats är snäppet värre än jag när det gäller dykning. Han har kommit ner till 42m utan tuber tror jag det var, själv har jag bara klarat knappt 20m känns lite fjutigt.
Får lära mig och hålla andan lite bättre och spara på energi när jag simmar.
Rekårdet för mig på att hålla andan är runt 3½minut där ligger jag också lite efter. Tror de stora grabarna ligger på över 10minuter.

Nu är jag hemma igen och har återigen packat om för att dra till Norge och köra Grenserittet.
Stefan kommer och hämtar upp mig 7:45 i morgon så det är snabba puckar.

Inga kommentarer: