onsdag 13 juli 2011

SM tempot i Borås avklarat

Blev lite småstressigt till Tempot idag då jag skulle operera stortån och få mitt ringfinger kollat 2 timmar innan start.
Hade fått lite men sen kraschen på Mörksuggejakten så jag tänkte det var bäst att kolla upp innan vi drar till Canada. Stortån hade svullnat upp en del och halva nageln satt och fladdra för de som bryr sig....:-)
Det blev bara storttvätt av tån då läkaren trodde att jag inte skulle kunna starta om de slet los nageln.

Fingret fick gå också, då jag kunde röra på det så var det inte brutet. Det kunde vara en liten spricka men så länge jag inte slog i det igen eller fick riktigt ont så skulle jag kunna starta i alla fall.

Tänkte att det var bara att köra så får jag bryta i värsta fall om det gör för ont.
Gick skapligt bra att köra ändå. Det kändes när det gick utför och när det skakade ordentligt som det gjorde ganska ofta på den här banan.
Jag var glad att jag körde en heldämpad Scott Spark RC som tog de mesta stöttarna.
Tror inte det var skadan som gjorde att det gick segt idag kändes inte som det hindrade mig så mycket.

Tyckte jag fick ganska bra spårvall och fick aldrig något stop i skogen utan det flöt på ganska bra.
Det var mer benen som var sega. Jag hade inte det där igångdraget efter kurvorna som behövdes. Jag var mer som en stor oljetanker som tog år och dar att få fart på.
Banan var riktigt rolig att köra och den borde passa mig då det var ganska tekniskt.
Men sen är det där med tempo inte riktigt min grej.
Speciellt inte när jag inte kommer ikapp någon eller någon kommer ikapp mig som jag kan ta rygg på.

Nu låg jag där i ingemansland och bara harva runt.
Det blev tillslut en 9:onde plats för mig och bättre hade jag så klart hoppas på.
Får hoppas att jag har lite mer kräm till XC:et på lördag.
Vi tog ett lagtempoguld för CRT så det var riktigt skönt.
Fredrik Edin körde in på en fin 3:e plats i Elitklassen och resten av gänget körde bra också.
För fulständiga resultat för SM tempot gå in på Mtbiboras hemsida.

Inga kommentarer: